Türkiye’ye gelen turistlere hep özenirdim benim gitmediğim yerlere gidiyorlar diye, Çin’de aynı durumdayım Çinliler bana özeniyorlar. Seyahat etmeden duramıyorum. Her fırsatı değerlendiriyorum. Çinde üniversitemizle ilk gezimize çıktık, gezimizin asıl noktası Yangzhou ama önce zhenjiang’a gittik.

Üniversite bizden gezi için 100 yuan istedi, biz 100 yuan’le bize ne gibi hizmet verebilirleri sorgulamaya başladık. 100 yuan 2 hafta önce 20 YTL ederken şimdi 25 YTL ediyor, yani TL değer kaybediyor. Gelelim 25 TL ile neler yapacağız. Üniversite bu parayı sembolik olarak alıyormuş, sadece öğlen yediğimiz yemek bence 100 yuan eder. 4 defa en lüks restorantlarda en güzel yemekleri yedik (biz yemedik ama çinin en pahalı ve güzel yemekleriydi) En güzel otel de konakladık sanırım sadece geceliği 250 yuan. Birde üstüne üstelik iki farklı şehir gezdik… Shanghai Shifan Universitesine teşekkürümüzü ettikten sonra yazımıza devam edelim.

Shanghai kuzey tarafına ilk defa yolculuk yaptım, yaklaşık 3-3,5 saatlik yolculuk sonucu Zhenjiang’a geldik güzel bir otelin dördüncü katına çıktık (Çin’de 4 rakamı ölümle aynı anlama geldiğinden 4. kat yoktur diyenlere inat 4. kat orada vardı). Hocalar bizi 10 ar kişilik gruplara ayırmışlardı, ben ise 4. gruptaydım ve 4. masada yiyecektim ama 4 numaralı masanın olmadığını farkettim. Hocalara sorduk bizi farklı masalara dağıttılar, ben hiç birşey yiyemiyeceğimi anladım masadan kalktım. Herkes sinirlendiğimi sanıp yanıma geldi neden yemiyorsun dedi. Bir tane adam geldi sen Türkmüsün dedi, evet dedim. Bunda inek eti var, bunda tavuk eti var, bunda domuz eti var, bunları bunları yeme bunları yiyebilirsin dedi. Ama biz bu sefer bunlar helal değildir dedik ve sadece yağsız tuzsuz pilav yedik. Neyse ben başıma gelecekleri bir gün önceden düşünüp sandoviçlerimi hazırlamıştım dolayısı ile aç kalmadım.

Öncelikle Zhenjiang da Jiaoshan dağına gittik, Jiaoshan dağında bir budist tapınağı var, öncelikle bu tapınağı gezdik, rehberimiz hiç birşey anlatmadığından dağ hakkında ve tapınak hakkında pek fazla bilgimiz olmadı. Tapınakta ayine rast geldik, bir kişi bir müzik aleti çalarak tempo yapıyor diğerleri de hep bir ağızdan kutsal kitaplarını okuyorlardı. Biz bir çok yeri dolaştık bir çok rahip’e rastladık, buda heykelleri ve diğer taptıkları bir çok heykel ile fotoğraf çektirdik..

Sonraki yolculuğumuz Çin’in en büyük nehri olan Changjiang a gittik, bir bölümü Zhenjiang’dan geçiyormuş. Çinliler Changjiang (Uzun nehir) deselerde bizim bildiğimiz adı Yangtzhi nehri, Asya’nın en uzun, dünyanın da en uzun 3. nehri olma özelliğini taşıyormuş. Aynı zamanda dünya’da sadece bir ülkeyi sulayan en büyük nehir olma özelliğini de taşıyormuş. Çin’in batısından doğan Yangtzi nehri, 6300 kilometre uzunluğunda olup Doğu Çin denize akmaktadır.

Bir sonraki yazı çakma boğaz köprüsü ve Türk yollarının Çin yollarından ayıran özellikler..

2 Yorum var
  1. Kazim | 27 Eki 2008 | 06:58:53

Yavuz Selimcim,

Sen burda cok helal eti cook ararsin. Buldunmu tavuk dana eti ye.. sebze ye o tatsiz tuzsus pilava talim etme

2. Cevat | 2 Nis 2009 | 20:06:17

Boşver helali haramı bu dünyadayken her şeyi tat öbür tarafta yansan ne olur ki