Zhenjiang’ı feth ettikten sonra hedefimiz de asıl gezmek için çıktığımız Yangzhou var, Shaghai’dan beri 3 saat gelmemize rağmen daha bir tümsek ve bayır görmemenin şaşkınlığı içindeyken, boğaz köprüsünün aynısı ile karşılaşınca daha da bir şaşkına döndük. Çinliler bunun da mı çakmasını yaptı diye esiri konusu oldu aramızda..

İlk gün akşam saatlerinde Yangzhou ya vardık, Yangzhou’nun kızları güzellikleri ile meşhurmuş, ama ya biz o güzel kızları göremedik yada Yangzhou lu kızlar diğer Çinli kızlarla aynı. Yangzhou’nun birde oyuncakları meşhur bende bir tane 1,2 metre uzunluğunda ayı aldım kız arkadaşıma. Ayının fiyatı 9 ytl felan “ytl” inip çıkıyor devamlı burada dolayısı ile değişe bilir rakam.

İlk akşam yemeğimizi, McDonalds da yedik, kaldığımız otel muhteşemdi, bir arkadaşımızın sevgilisi olan koreli kızın doğum günüydü onu kutladık geç saatte yatmaya gittik, sabah 6:30 da odanın telefonu çaldı bir bayan bana kalk kahvaltı başlıyacak dedi. Hazırlandık ve kahvaltıya indik, kahvaltı da haşlanmış yumurta, salatalık ekmek bir de tereyağı aldım. Tereyağı diye aldığım ve ekmeğime sürmemi istedikleri şey mayonez çıktı. Aç kalmamak için hazırladığım üçüncü sandoviçimi yedim.

Yangzhou’nun en meşhur parkına gittik, orayı geziyoruz, kendi aramızda konuştuğumuz en önemli şey Türkiyedeki tüm park ve bahçe işleri müdürleri gelip Çin’de staj yapsın. Yangzhou daki bu meşhur parkı gezerken, bir sürü ilkokul ve anaokulu çocuğu gezmeye gelmiş. Onlarla muhabbet ettik, onlar bizleri görünce wai guo ren (yabancı insan), wai guo ren diye bağırıyorlar. Sonra hemen Hello, How are you gibi bildikleri ingilizce kelimeleri bize söylüyorlar, bir grup anaokulu öğrencisi hocalarının onlara söylemesi ile bana Huanying Guanling Yangzhou (Yangzhou ya hoş geldin) demeye başladılar. Ufak öğrenciler bizimle
fotoğraf çektirmek için yarış ediyorlardı.

Yangzhou’daki parkın içinde de bir tapınak vardı orayı da gezdik, çok güzel eğlendiğimizi ve memnun kaldığımızı belirtmeliyim. Tekrar Yangzhou yu bir rehber ile gezmek isterim, yabancı iş adamlarının bindiği kayığa bende binmek istiyorum, kayık içinde yapılan Yangzhou operasını daha uzun süreli izlemek istiyorum, shanghai dönüceğimiz zaman gördüğümüz kukla gösterisini anlamak istiyorum. Çok şey istiyorum, dolayısı ile Çince çalışmam gerekiyor..

Yorum Yok
  1. Henüz yorum yapılmamış.