Şanghay’da modern Türk mutfağının lezzetlerini misafirlerine anlatmayı amaçlayan, güzel ve şık bir restoran Garlic. Kuzu küşleme, perde pilavı, padişah sarma, hünkar beğendi gibi Türkiye’den alışık olduğumuz bu lezzetleri Şanghay’da da bulabilirsiniz artık.

Garlic Modern Türk Restoranın sahibi Emre Gürel, okurlarımız kendisini Pasha Türk Lokantasının sahibi olarak tanıyor. Emre Bey, Pasha’daki başarılı çalışmalarını daha da ileriye taşıyarak açmış olduğu Garlic’de de başarıya koşuyor. Biz kendisine sizler için sorduk, Emre Bey anlattı, Şanghay’ın modern Türk mutfağı Garlic.

Neden Garlic ?

Pasha beklenenden hızlı büyüdü, restoranın kapasitesini büyütemedik. Pasha artık yetmez hale geldi, bir restoranın her akşam dolması iyi değil. İnsanlar gelip kapıdan dönüyordu. Garlic’in yerini görünce aşık oldum, olabilecek potansiyeli gördüm ve başladık. Yer sahibini 2,5 ayda ikna ettik, 1,5 ay restoranın dizaynı sürdü tam açılması 3,5 ayı buldu.

Sarımsağı ya seversin ya da nefret edersin. Sevenler için akılda kalıcı, sevmeyen içinde akılda kalıcı, bir şekilde bulaştın mı kokusu seni bırakmıyor. Ayrıca telaffuz edilmesi kolay ve iki heceli. Bu sebeplerden dolayı ismini Garlic koyduk. Lokasyonu ilk gördüğümde merkezde bir şöminenin çok güzel duracağını düşündüm ve bu sebeple Türkiye’den 400 kiloluk şömineyi uçakla getirdik. Taş fırınımızı da unutmamak gerek.

Şanghay’da İnsanlar Ülke Mutfaklarını Takip Etmiyor

Garlic’i, Pasha’dan ayıran en büyük özellik, Pasha tamamen bir Türk lokantası, Garlic’de bir Türk lokantası olmakla birlikte, elinde bulundurduğu alanı Türkiye’nin modern mutfağını yansıtmak üzere yola çıktı. Garlic insanlara daha konforlu hizmet sunmak için yola çıktı. Şanghay’da insanlar artık ülke mutfaklarını takip etmiyor. Restoranları güzel veya kötü, fiyatı uygun ya da pahalı olarak ayırıyorlar.

Çin’de Çocuğa Yapılan Yatırım Mutlaka Geri Döner

Tek çocuk politikasının olduğu Çin’de, çocuğa yapılan yatırım kaliteliyse mutlaka geri döner. Biz Garlic’de çocuklar için oyun alanı yaptık, sinema salonu yaptık. Oyun alanına play stationlar ve oyuncaklar koyduk. Aileler yukarıda yemek yerken, çocuklar aşağıda rahatça oynayabilir. Aynı zamanda birçok restoranda bulunmayan konforlu bir bebek odamızda mevcut.

Garlic En Kaliteliyi Sunmayı Hedefler

Türkiye’de et lokantası, balık lokantası, sulu yemek lokantası gibi ayrımlar vardır. Garlic’de böyle bir ayrım yok, menümüzde hepsinden var. Hangi lezzet beni ve çevremdekileri etkilediyse, misafirlerimizi de etkileyeceğini düşünüyorsak onu kaliteli şekilde sunmak gayesiyle yola çıkıyoruz. Yemeğin pişirme süresinden, yanındaki garnitüre kadar tek tek kafa yoruyoruz. Padişah sarma, kuzu küşleme, enginar, hünkar beğendi, künefe, perde pilavı, patlıcan dolması, karides güveç, zeytinyağlı sarma gibi bir birinden lezzetli yemeklerimiz var.

Emre Bey’i yeni girişiminde tebrik ediyor, başarılı restorancılık hayatında daha da başarılar diliyorum.

Garlic Adres: No.698 Yongjia Road, keşistiği cadde Anting Road.
Metro: 1. Hat Heng Shan Road.
Tel: 5424 3332

10 Yorum var
  1. Hakkı Çağlar | 31 Oca 2013 | 07:04:34

Emre Bey’itebrik ediyorum. Restoran oldukça başarılı görünüyor. Umaraım bir gün Beijing’de de böyle bir restoranta kavuşuruz.

2. Emre Gurel | 31 Oca 2013 | 11:41:42

Hakki Bey tesekkur ederim.Kismetse onumuzdeki sene Beijing de de bir sube acmayi arzuluyoruz..

Iyi calismalar
    Emre

3. Cihan İrfan Özduru | 31 Oca 2013 | 13:47:49

Türkiye’de de kaliteli restoranlarda çocuklu ailelerin çocukları için bir fasilitesi olan, hatta bakıcısı olan olsaydı bir çok çocuklu ailenin oraya akın edeceği kesin. Özellikle çocuklu ailelerin birbiriyle iletişimi daha fazla olduğu için (yakın konutlarda) bu tip bir restoran açılması çok ilginç bir yenilik olabilirdi İstanbul’dan başlayarak. Kendisini yarattığı farktan ötürü kutluyorum, başarılarının devamını diliyorum. Not: Pasha’da yediğim akşam yemeklerinin tadı damağımda kalmıştı. Buradan ayrıca Yaşar Haçkalı Usta’ya yaptığı güzel yemeklerden dolayı şükranlarımı sunuyorum. Selamlar.

4. Yavuz Selim ŞEN | 31 Oca 2013 | 14:13:10

Cihan Bey, sanırım ben Garlic’de çocuklar için bir bakıcının olduğunu yazmayı unutmuşum. Garlic’de çocuklar için bakıcı da bulunuyor.
    Hizmet mükemmel yani !

5. Cihan İrfan Özduru | 31 Oca 2013 | 15:07:33

Tahmin etmiştim. İstanbul’da da aynı konsept ile bir yer açılsa dememin sebebi de o zaten :)

6. Ahmet Sonmez | 31 Oca 2013 | 18:07:31

Garlic Lokantasinda iyi isler ve bol musteriler diliyorum. Biz cok kisa bir sure icerisinde Pekinde Sanlitun civarinda bir Turk lokantasi aciyoruz. Ikinci sube olarak Sanghayi dusunuyoruz.

7. ercan usta | 12 Şub 2013 | 21:48:22

Ben Ercan usta pide ustasıyım samsun bafralıyım bir çok yurt dışında mesleğimi icra ettim en son çin yiwu ve guanzhou daydım sultan restauranta pide ekmek pizza ustasıyım. Sizinle çalışmak isterim teşekkür ederim.

8. gokhan gul | 21 Haz 2013 | 23:37:16

çine gelen türk öğrencilere iş sağlıyor musunuz ? Maille bilgi alabilir miyim

9. ali | 11 Ara 2013 | 12:47:54

mrb emre bey ,sizinle tanışmak isterdim ,bende bu sektörde hizzmet vermekteyim. iyi çalışmalar

10. ilhan Tunga | 7 Oca 2014 | 11:51:54

Türkiye’den taşınan böyle bir lokanta düşüncesi,Shanghai’ı ziyaret eden Türklere büyük bir hizmettir. Emre Bey,i böyle bir çabasından dolayı tebrik ediyorum.Hele Hele 400 kiloluk bir şömineyi oraya uçakla götürmesi de büyük bir amacın köklerini oluşturmuş.İnşallah bir gün GARLIC’te zeytinyağlı yaprak sarma yeme fırsatını buluruz.

Sayın Emre Gürel beyi,Türkiye’den bu yazımla bir kere daha tebrik ediyorum.