guney-dagi

Sırt çantalarımızı aldık iki günlük bir kaçamak yaptık, perşembe sabahı 8 de hareket ettik, cuma akşamı 6 civarın da tekrar Shanghai daydık. Bu gezide ilk durağımız nan shan (güney dağı) ve tian mu gölüydü…

Bizim okulumuz her dönem bir gezi düzenler ve bu geziden sembolik olarak sadece 100 yuan (25 TL) alır, en güzel restorantlar da en güzel yemekleri yedirir, en güzel otelde konaklarız, gittiğimiz yerde alınan giriş ücretlerini ödemeyiz, en güzel otobüslerle yolculuk ederiz. Yabancı öğrenci takımının hemen hepsi bu geziye katılmışken 40 Türkten sadece 6 kişi katılmıştı, Çin Günlüğü ekibinden Özcan ve bende bu gezideydik.

Perşembe sabah 08:15 gibi hareket etmiştik, Jiangsu eyaletinde bulunan Liyang şehrine gidiyorduk, Liyang şehri küçük bir şehir. Saat 12 civarı güney dağının yamaçlarına gelmiştik, dağın yamaçlarındaki tesislerde bizi Çin yemekleri bekliyordu, itiraf edelim yiyemedik. Yabancı arkadaşlar benden daha hassas, ben garsonlara hangi yemekte domuz eti var, diye sormadan onlar soruyorlar. Öğlen yemeği domuz ağırlıklıydı, biz yağsız tuzsuz biraz pilav yedik, birde bizim melemene benzeyen, yumurta ve domatesten tattıysam da yiyemedim.

Güney Dağına tırmanış

para-tanrisi

Güney dağına tırmanmaya başlayacağımız yerde, bizi koca kafalı bir put bekliyor, bu put Çin’in zenginlik ve şans tanrısıymış bilmeden kendisine karşı bir kusur işledik ama yazmayacağım, Çinliler tarafından önem arz eden bir konuymuş. Zenginlik tanrısının civarında üç maymun sembolleri vardı. Daha sonra 1100 metrelik dağ tırmanışına başlamıştık. Dağa çıkmak için teleferik var, ama hocalar dağa yürüyerek çıkacağız, dönüşte teleferikle ineceğiz dediler. Zirveye ulaşan 80 yada 90 kişi oldu, çoğu yoldan geri dönmüş kimi hiç çıkmamıştı.

uc-maymun

Çabut bağlamak kilit takmak

Dağın zirvesinde bir sürü batıl inaç malzemesi vardı, zirveye ulaşan ağaçlara bağlanan kırmızı kurdaleler vardı. Bunların yanı sıra, aşıkların bir daha ayrılmamak üzere orada bulunan zincirlere takmış oldukları binlerce kilit vardı. Hatta özel kalp şeklin de kilitler de satılıyordu.

batil-inanc

Zirveye ulaştığımızda çok sert rüzgar esiyordu, teleferikle inmekte rüzgar sayesinde hayal olmuştu, yürüyerek aşağıya indik, baktık zaman böyle geçmiyor, “Dağ başını duman almış, 10. yıl marşı ve tezahüratlar” söyleye söyleye dağdan aşağıya indik. İnerken bizi gören herkes korkudan mıdır bilinmez ama yol veriyordu. Dağdan aşağıya indiğimizde ise ayaklarımız titriyordu, 1100 metre merdiven inince böyle oluyormuş.

Teleferiğin çalışmaması, bir sonraki programımızı iptal ettirmişti, direk otele gittik. Otel gideceğimiz gölün tam karşısında bir apart oteldi. Bu gezide çok şanslı olan bana ve oda arkadaşım özcan’a, otelin ana binasında göl ve orman manzaralı bir oda düşmüştü. Akşam yemeğin de ise patates kızartması çıkmıştı. Yemekten sonra duş aldık ve biraz dinlendikten sonra, akşam üzeri KFC operasyonu yaptık. Şehrin merkezi kaldığımız otele yaklaşık 30 dakikalık uzaklıktaymış. Yemek yedik ve şehiri biraz gezdik, Liyang da saat 21:00 den sonra sokaklarda kimse yok, burada taksi de 5 yuanden açılıyor (shanghai da 11 yuan).

Ertesi gün Tian mu gölü ve eğlencenin dibine vuruyoruz. Soya peyniri nasıl yapıyor bunu öğreniyoruz, çay fabrikasını ziyaret ediyoruz…

4 Yorum var
  1. yusuf | 18 May 2009 | 10:13:14

Merhaba ,
    yazdiklarinizla beni kiskandiriyorsunuz…
    Sevdigim bir olguyu (uzak dogu kültürünü) isim yaparak Ithalatci oldum.yaklasik 1 yildan beri Krizden dolayi cine gitmiyorum.en az 1 yilda gidemiyecegim göründügü kadariyla .cok sanslisiniz…
    Cine Sevgiler.
    Yusuf

2. yavuzselimsen | 18 May 2009 | 13:34:38

Teşekkür ederim, bulduğumuz fırsatları değerlendiriyoruz. Sizlere de hayırlı işler dileriz..

3. kazim goker | 19 May 2009 | 04:18:53

Yavuzcum valla gormus gibi oluyorum..Keske bende ogrenci olsamda sizlerle gezsem..Ama ilginc yani okuldaki 40 Turk ogrenciden 6 tanesinin geziye katilmis olmasi orya gelen ogrencilerin ne amacla geldiklerinin uzucu yani…

4. yavuzselimsen | 19 May 2009 | 12:18:08

Kazım abi hafta sonu turları yapalım katılmak isteyen gelsin, sırt çantalarımızı alıp cumadan akşamından gezmeye çıkalım.